Jojka: Temporärt lägre tillväxt i juni - omsättningen upp 11% mot juni 2017



Faktureringen för juni månad 2018 blev 1371 ksek att jämföras med 1240 ksek för juni månad 2017. Omsättningen ökade därmed med 11%.

Tillväxten i juni var lägre än tidigare månader. Juni är en månad som historiskt svängt mycket och detta år blev omsättningen lägre medan juni föregående år var en mycket bra månad. Vi tror på en fortsatt tillväxt i linje med vad vi haft under våren för kommande månader då vi ser att existerande kunder haft anledning att skicka mindre denna månad samt att nya kunder tillkommer.

Genom att fokusera på användarvänlighet och enkelhet i vår plattform bidrar vi till att våra kunder når fram med sina budskap. Budskap som initierar positiva reaktioner och bygger relationer.

Allt börjar med ett SMS som läses av 97% inom 3 minuter.

För ytterligare information kontakta: 
Fredrik Dalebrant, VD Jojka Communication AB

fredrik.dalebrant@jojka.com 

www.jojka.com 

Om Jojka;

Jojka är en interaktiv kommunikationstjänst som hjälper företag och organisationer att kommunicera med kunder och anställda på ett effektivt sätt. Jojka har idag två olika produkter: en SMS-baserad produkt för mobil marknadsföring (Salesboost), samt en Survey produkt som hjälper företag att ha bättre struktur på sin eftermarknad. Jojkas intäktsmodell bygger på fasta abonnemangsavgifter samt en rörlig volymsbaserad avgift. Företaget Jojka Communications AB är noterat på AktieTorget och har runt 850 aktieägare.


  Further information about Jojka

Publicerat: 7/12/2018 9:07:34 AM

Nyheten distribueras av AktieTorget i samarbete med Cision.
För att prenumerera på nyheter på detta bolag, klicka här.
 

  • Mäster Samuelsgatan 42
  • 111 57 Stockholm
  • Telefon: 08 - 511 68 000
  • info(snabel-a)aktietorget(punkt)se